Sidor

torsdag 5 maj 2011

Villi-viher-pirtelö

1/2 avokaadoa
1/4 kurkkua
luonnon viheriöitä: nokkosta, voikukkaa yms.
3 kuivattua aprikoosia
1 rkl kookosöljyä
kunnon ripsaus Mango-curry maustetta
1/2 sitruunan mehu
lähdevettä (minulla valitettavasti pullosta)

Reseptin kähvelsin Shasan facebook kommentista, mutta OMILLA mausteilla.
Eli tuo lempparimauste Mango curry osui ekana käteeni, kun hapulin maustekaapissa olevia purnukoita...Ja kumma kyllä, kun olin sirotellut sen blenderiin , luin vasta mitä mausteita se sisälsi...eli suureksi osaksi samoja kuin Shasan smoothiessa.Mulla näppärällä tytöllä kaikki vaan samassa purkissa.

Viheriöiden sekaan en kuitenkaan laittanut kuvassa oleva syreenin lehtiä.
Tänä kesänä aion opetella KAIKKI syötävät viheryrtit muutaman kilometrin säteellä pikku möksästäni. Ei taida riittää oman kasvimaan rikkaruohot minun pirtelöihini.
Minä olen AINA ollut  muuten curryn ystäväpiiriin kuuluva ja pelkkä sana mango saa veden herahtamaan kielelleni.Ja pirtelössähän on myös aprikoosia.....aaaah..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar